Před několika měsíci jsem si postěžoval, že čeští mobilní operátoři jsou neskutečně předražení. Podle cenového srovnání platíme za mobilní služby o 39 % více než je průměr Evropské unie. Přitom kvalita služeb a technologie jsou podprůměrné. U nás si T-mobile pořád honí triko s Edge a ve Švédsku už zavádějí mobilní síť s teoretickou přenosovou rychlostí blížící se 100 Mb/s. Šéf českého T-mobilu Roland Mahler pro to má zajímavé vysvětlení: "Ve střední Evropě je prostě draho". Inu, aby nebylo, když všichni tři operátoři patří pravidelně mezi deset nejziskovějších firem v České republice a doslova kartelová situace jim vyhovuje.
Bohužel Mahlerům T-mobile začíná být v tomto marastu smutným premiantem, nebo slepým králem mezi jednookými, chcete-li. Byl jsem relativně spokojeným zákazníkem T-mobilu deset let, ale jejich počínání v poslední době je fakt katastrofální. Jejich datové tarify jsou směšné. Datové limity jsou hodně nízké a navíc některé služby ani nezapočítávají do paušalu. Když jste se jich na jaře např. dotázali, jaké služby to jsou. Dostalo se vám odpovědi, že to je např. Skype, ICQ,… když jste ale chtěli seznam takových služeb, odpověď byla, že je to tajemství T-mobilu. Neuvěřitelné! Nechají vás platit a ani vám neřeknou za co. V létě jsem byl v USA s novým chytrým telefonem. Vědomě jsem poslal asi 2 sms a došla mi faktura na 1500 Kč! Dobře, asi jsem neuhlídal některou z aplikací a ta se připojila do Internetu. Mám aktivované elektronické vyúčtování. Jdu tedy na t-mobile.cz, abych se podíval, za co mi vyúčtovali 1500 Kč. Místo elektronického vyúčtování se mi jen zobrazila hláška, že je služba dočasně nedostupná. Druhý den to samé. Když mi došla další měsíc zase faktura s vysokou částkou, rozhodl jsem se datové služby v roamingu zablokovat, respektive dát tam hodně malý limit. A ejhle, tato služba byla na t-mobile.cz opět nedostupná.
Po návratu domů jsem se řekl, že se poohlídnu po konkurenci. Věděl jsem, že jsou jeden za 18 a druhý bez dvou za 20, ale moje nedůvěra v T-mobile už byla dost vysoká. Ač mám stále studentský tarif, který by měl být výhodnější, Vodafone nabízí tarif, který je jen o drobet dražší, ale má nesrovnatelně lepší internetový tarif. Chci si na t-mobile.cz stáhnout kompletní ceník v PDF, abych si mohl udělat podrobné srovnání s Vodafone, ale co to? Soubor je nedostupný. Čtyřikrát v rozpětí tří měsíců jsem něco chtěl na internetových stránkách T-mobilu a ani jednou to nefungovalo. Buď mám nehoráznou smůlu nebo ty jejich webové aplikace stojí naprosto za hovno. Mimochodem to jejich webové rozhraní pro správu účtu je hrozné i bez těch výpadků.
Korunu tomu ale T-mobile nasadil teprve dneska. Volal jsem na jeho zákaznickou linku, že chci odejít a co mám pro to udělat. Samozřejmě se mě ptali, jaké pro to mám důvody. Tak jsem jim řekl, že mi Vodafone nabízí 500 MB dat za 177 Kč a oni jen 100 MB za 130 Kč. Operátorka argumentovala tím, že mají nové datové tarify. Na to jsem jí odpověděl, že nový datový tarif má stejný objem dat a stejnou cenu, a dvě minuty jsem jí musel vysvětlovat, že 500 MB/177 Kč a 100/133 Kč je sakra rozdíl. Zajímavé je, že při takovém licitování začnou většinou sypat hromadu volných minut a sms navíc, pokud jim člověk řekne, že přechází ke konkurenci zdůvodů více volných minut/sms. U dat to ale neplatí (mám ověřeno z více zdrojů). Přitom zákazníků, kterým jde hlavně o data jako mně, je čím dál více.
Naši debatu uťala operátorka tím, že má smlouva u T-mobilu je až do 8. ledna 2011, čímž mi po pravdě tak trochu vyrazila dech, protože jsem vůbec netušil, že pod nějakou smlouvou jsem. Před čtyřmi lety jsem podepsal smlouvu, abych získal levnější telefon. To už ale nedělám, protože ty nabídky jsou naprosto trapné. Člověk se upíše na dva roky a pak zjistí, že na Internetu sežene ten samý telefon ještě o 500 Kč levněji, než je "zvýhodněná" cena u T-mobilu. Dva roky jsem žil v iluzi, že se mi smlouva prodlužuje z měsíce na měsíc a od T-mobilu můžu odejít. Operátorka mi však s neskutečnou samozřejmostí oznámila, že mi po vypršení smlouvu automaticky prodlužují o rok. Přitom neměli ani potřebu mi to oznámit.
Nechtěl jsem se vzdát tak jednoduše. Koncem října totiž končí akce na internetový tarif a Vodafone a já bych potom musel platit víc. Volám na zákaznickou linku ještě jednou. Tentokrát mě zajímá, jak je možné, že mi bez mého vědomí prodlužují smlouvu a že ji chci okamžitě zrušit. Bylo mi řečeno, že je to součástí smluvních podmínek a pokud se mi to nelíbí, mám se obrátit oddělení stížností. Na to už nemám náladu, do 8. ledna není zase tak daleko, ale jedno vím určitě. T-mobile mi tímto hodně ulehčil mé rozhodnutí odejít pryč.
Napsat komentář