Těžko se tomu dá uvěřit, ale i pouhá aktivace účtu může trvat více než dva měsíce. Na začátku roku jsem se rozhodl, že si zařídím firemní účet u mBank, především kvůli tomu, že jsou základní poplatky nulové, to mi při mém minimální využívání účtu vyhovuje.
Vzal jsem tedy občanku a živnosťák a vyrazil na pobočku na Vinohradské. Všechno proběhlo v pohodě a odcházel sem s tím, že by to mělo být co nejdříve aktivováno a nový účet uvidím v mém internetovém bankovnictví. Když jsem tam ani po týdnu nic neviděl, rozhodl jsem se volat na mLinku. Tam se ze mně pokoušeli udělat blbce, že to může trvat až 14 dní. Když jsem odvětil, že na stránkách mají černým na bílých pixelech napsané, že to trvá 3-4 dny, ztratili slova. Nakonec mi řekli, že situaci prověří a pošlou mi e-mail. Čekal jsem dva dny a volal znovu, že nejsem ochotný čekat další týden na to, až se mi uráčí zjistit, co s mým účtem je (to jsem byl ještě naivní a myslel jsem si, že to je jen otázka několika dní). V průběhu telefonátu hovor spadl. Čekal jsem, že onen pracovník zavolá zpátky, jak se to normálně dělá, protože on mé číslo zná, já už se přímo na něj nedovolám. Nestalo se. Následoval další telefonát s tím, že nic nevědí, ale nechají to prověřit a pošlou e-mail… opět nic nedošlo. Takže asi po týdnu opět zvedám telefon a volám. Tentokráte už si neberu servítky a opravdu trvám na informacích. Prý to nemůžou okamžitě zjistit, ale napíšou e-mail. Už jsem byl chytřejší a nechal jsem si říct jméno pracovníka. Zafugnovalo. Za dva dny jsem dostal e-mail, že dokumenty k mému účtu na centrálu nedorazily a že si je vyžádali znovu. Dva týdny se opět nic nedělo, takže znovu zvedám telefon a volám s tím, že vím, jaká je situace a chci, aby to někdo nějakým způsobem vyřešil. Opět telefon plný slibů, ale nestalo se vůbec nic. mBank si sice zakládá na vzdálené komunikaci po internetu nebo po telefonu, ale po mém návratu do Prahy jsem tyto komunikační vzdal a vyrazil na pobočku. Tam mi řekli, že žádné dokumenty o mém účtu na pobočce nejsou a že nejlepší řešení bude, když si to dojdu založit znovu, samozřejmě se všemi podtřebnými dokumenty, ty jsem u sebe neměl. Do banky jsem se znovu dostal až dnes. Účet mi konečně vytvořili a protože změnili procesy, tak i rovnou aktivovali. Po 66 dnech mám účet konečně aktivní.
Někdo někde udělal chybu, to se stává, ale kdyby mi někdo po týdnu nebo po 14 dnech narovinu řekl, ať si to dojdu založit znovu, tak mi ušetřil x telefonátů a šest týdnů čekání na účet. Na tomto příkladu jde vidět, že systém osobních bankéřů není tak úplně k ničemu. V mBance bych se totiž normálním způsobem řešení nedočkal. Není tam nikdo, kdo by můj problém převzal a řešil ho od začátku do konce. Lidi na mLince si prostě jen ověřili, co s tím je, ale pak to stejně skončilo pod stolem.
mBusiness Konto: Aktivace po 66 dnech!
3 komentáře: „mBusiness Konto: Aktivace po 66 dnech!“
-
Business konto bych si tam neotevíral – ta banka na mě dělá dost neprofesionální dojem. Polovina stránek byla koncem roku 2008 polsky a jestli jejich systém dělali ti samí jako Aukro, tak potěš koště 😉
-
Operák writes:Můžu mít dotaz – na jakou aktivitu je ten živnostenský list?
-
To už se dnes nerozlišuje, je to nevázaná živnost (původně Reklama a marketingová činnost nebo tak nějak).
Napsat komentář