Rdio končí. Kam dál?

Dnes jsem se v Business Insideru dočetl, že Rdio končí. Klíčová aktiva od něj odkoupila Pandora, která je vůbec nejstarší společností pohybující se v internetovém hudebním byznysu. Rdio dál pokračovat nebude, je to velká škoda, ale život jde dál, tak kam se přesunout?

rdio-logo-100056630-medium

První streamingovou službou, kterou jsou používal, byl Spotify. Jenže v ČR v té době nebyl oficiálně dostupný, musel jsem ho používat přes VPN a ještě jsem byl nucený mít verzi zdarma s reklamami, protože jsem neměl platební kartu ze země, kde byla ona VPN. V červnu 2013 potom oznámily Deezer a Rdio, že jsou oficiálně dostupné v ČR. Z těch dvou mě zaujalo Rdio hlavně díky jednoduchému a přehlednému designu.

Rdio jsem si oblíbil do té míry, že když byl Spotify konečně oficiálně v ČR, raději jsem zůstal u Rdia. Kromě lepšího designu mělo také tu výhodu, že nabízelo přeplatné pouze pro webový přehrávač, které bylo za polovinu. Spotify nic takového neměl a nemá. Postupně jsem ale přešel na plné přeplatné a dnes mám dokonce předplatné rodinné.

Rdio ale končí. Konkurence v oboru dost přitvrdila. Vstoupili do něj giganti jako Google, Apple a Microsoft a proti těm nemá malá nezávislá firma většinou šanci. Zajímavé je, že Pandora neodkoupila celé Rdio, ale pouze technologie a klíčové lidi. To ji stálo 75 milionů dolarů, což je opravdu malá cena vzhledem k tomu, že jednu dobu bylo Rdio ohodnocené na 500. Služba Rdio pokračovat nebude, pravděpodobně má asi jen několik týdnů života a potom jde celá společnost do bankrotu.

Je to docela zajímavé řešení, protože je sice velmi populární v USA, ale jinak má zastoupení pouze ve čtyřech zemích. Rdio je dostupné ve 100 zemích. Pandora jej mohla využít k velmi rychlé globální expanzi. Službu dále provozovat, časem rebrandovat a integrovat se svojí vlastní. Místo toho ale koupilo jen technické řešení a chce na něm vystavět zcela novou službu, která ale má být dostupná až za rok. Tím mimo jiné přijde také o několik milionů uživatelů Rdia. Napadá mě jediné vysvětlení: Rdio bylo tak předlužené, že se ho nevyplatilo kupovat jako celek, ale koupit jen to nejcennější.

Kam ale dál? Pokud nová služba Pandory bude stavět na Rdiu, mohla by to být zajímavá volba, ale rok na ni řekat nebudu. Vyřadit můžu také Apple Music. Sice nedávno uvedli aplikaci pro Android, ale na PC stále potřebujete iTunes. Zajímavě vypadá Google Play Music, ale trochu se zdráhám přenášet další službu ke Googlu a jeho největší výhoda – možnost nahrát vlastní skladby – u mě moc nerezonuje, protože vlastní sbírky hudby jsem se už prakticky zbavil. Další možností je Deezer, ale u něj se bojím stejného osudu jako u Rdia. Nakonec z těch původních průkopníků streamované hudby zůstane asi jen Spotify. Ten má sice také problémy se ziskovostí, ale už je dostatečně velký, aby to nějak ustál.

2 komentáře: „Rdio končí. Kam dál?“

  1. […] začátku týdne se ke mně donesla nemilá zpráva, že streamingová služba Rdio končí. Během týdne jsem se tedy podíval na konkurenci, abych […]

  2. […] roce 2013 k nám oficiálně dorazilo Rdio. To jsem měl opravdu rád, ale za pouhé dva roky se stalo obětí zostřeného boje na trhu se streamovacími službami. Je zajímavé číst, jak jsem vybíral náhradu před devíti lety. Tenkrát alternativy buď […]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *