Můžu to zvednout?

„Můžu to zvednout?“ je dnes otázka za milion. Nevím, jak vy, ale telemarketingových hovorů dostávám docela hodně. Až jsem se dokonce dopracoval k tomu, že jsem neznámé čísla nezvedal. Existují ale efektivnější cesty, jak se otravným telefonátům vyhnout.

Telemarketingových hovorů jsem už přijal hodně. Přistupoval jsem k nim různě. Když jsem byl v dobré náladě, dělal jsem si z volajícího srandu, často jsem prostě jen odmítl a zavěsil. Nejčastěji jsem ale hovor zvedl a nechal se volajícího projevit, když to byl telemarketing, odložil jsem mobil a nechal ho vypovídat. Většinou to do minuty vzdal, ale aspoň mu to vzalo nějaký čas, během kterého by jinak mohl volat dalšímu nešťastníkovi. Vždycky jsem ale bral ohled na to, kdo se musí něčím podobným živit a nebyl sprostý.

A že jsem někdy byl v náladě poslat volajícího do míst, kde slunce nesvítí! Citi Bank je třeba schopná volat v sobotu v osm ráno. Pobavil mě i jeden hovor nedávno. Borec mi nabízel investiční produkty pro podnikatele. Když jsem mu řekl, že nemám ani firmu, ani nejsem podnikající fyzická osoba a že nemám zájem, než jsem položil telefon, obořil se na mě: „Hele, ale fyzická osoba snad jste, ne?“ Když jsem si posléze četl hodnocení tohoto čísla, psal tam někdo, že dostal dokonce vynadané, že nepozdravil 🙂 To je nový trend, dřív býval telemarketing alespoň slušný.

Jak otravné hovory řešit? Nezvedat neznámá čísla opravdu není ideální řešení. Dřív jsem ta opakující se dával ručně na blacklist. Už od dob webOSu jsem zkoušel různé rozpoznávací a blokující aplikace, ale až nyní jsem narazil na opravdu dobrou. Jmenuje se příznačně – Můžu to zvednout? Má velmi slušnou databázi hodnocení čísel, která pořád roste, hodně nastavení a hlavně umí rovnou blokovat negativně hodnocená čísla.

Stojí za ní brněnská firma, která čísla analyzuje v dalších 40 zemích světa, a aplikace má další jazykové mutace. Má velmi dobré hodnocení – 4,8/5. Oproti konkurenci má opravdu navrh. Dřív jsem používal aplikaci „Kdo volal“, která ale nebyla tak dobrá a hlavně nefunguje na Androidu 5 a novějším.

Čím víc lidí ji bude používat, tím víc bude obsáhlejší databáze, která nás bude chránit. Věřím, že pro telemarketingová centra není problém měnit telefonní čísla, ale i tak by to byl proti databázi vytvářené statisíci uživateli nerovný boj. Doufám, že něco podobného tuto odpudivou formu propagace a prodeje v budoucnu zcela vyhubí.

7 komentářů: „Můžu to zvednout?“

  1. myainternet avatar

    Perfektní! Přesně něco takového jsem hledala! Díky za typ, aplikaci určitě nainstaluji a dám o ní vědět dál! Sláva Brňákům!

    1. Marta avatar
      Marta

      Jakým Brňákům, my jsme BRŇANÉ, tak jak Pražáci (rozuměj Pepíci a čecháčci) jsou nyní PRAŽANÉ 😀 jako že se azi praží, nebo se jim, něco praží (nejspíš mozek, ten mají už spraženej).

  2. tomidlo avatar

    Já se zvedání neznámých čísel vyhýbám, ale párkrát se mi to vymstilo, když mi volal třeba kurýr, co mi vezl zásilku 😀 a naopak, zrovna minulý týden jsem v domnění, že mi volá PPL telefon zvedl, a hle..telemarketing!
    Dík za tip na aplikaci, zkusím.

    https://studentisetri.wordpress.com/2016/02/16/cestujte-on-budget/

  3. josef2412 avatar
    josef2412

    ahoj vsem moje kamoska je haji stoho zablokla jsi nechtene cislo a ted nevi jak ho ma odblokovat aby ji mohl ten dotycny volat neznate nake nastaveni ci podle obrazku jak to udelat aby to nastavila tak jak potrebuje to cislo zrusila blokaci je stoho fakt nestastna i ja se vtom nevyznam dekuji moc za pomoc

    1. eischmann avatar

      V nastavení je „Blokovat lokálně negativně hodnocená čísla“. Pokud toto vypne, tak by jí to mělo přestat blokovat čísla, která negativně hodnotila.

  4. Milan Kajnar avatar

    Pokud konkurence nekale zavede do databáze číslo majitele firmy, které má uvedeno na stránkách a je v databázi právě jen jednou a od anonyma, jak se může majitel firmy bránit a zajistit odstranění takového lživého záznamu? Záznam je tam dva roky. A je to podraz na fungující firmu. Je to číslo uvedené na http://autoservis11.cz/kontakt/.

    1. eischmann avatar

      Nevím, jestli má služba nějaký kanál na reklamace, ale počítá se celkové skóre, tak pokud tam je pouze jedno negativní hodnocení, tak není nic jednoduššího, než se domluvit, dát číslu pár dobrých hodnocení a posunout ho opět do zeleného ratingu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *