„Můžu to zvednout?“ je dnes otázka za milion. Nevím, jak vy, ale telemarketingových hovorů dostávám docela hodně. Až jsem se dokonce dopracoval k tomu, že jsem neznámé čísla nezvedal. Existují ale efektivnější cesty, jak se otravným telefonátům vyhnout.
Telemarketingových hovorů jsem už přijal hodně. Přistupoval jsem k nim různě. Když jsem byl v dobré náladě, dělal jsem si z volajícího srandu, často jsem prostě jen odmítl a zavěsil. Nejčastěji jsem ale hovor zvedl a nechal se volajícího projevit, když to byl telemarketing, odložil jsem mobil a nechal ho vypovídat. Většinou to do minuty vzdal, ale aspoň mu to vzalo nějaký čas, během kterého by jinak mohl volat dalšímu nešťastníkovi. Vždycky jsem ale bral ohled na to, kdo se musí něčím podobným živit a nebyl sprostý.
A že jsem někdy byl v náladě poslat volajícího do míst, kde slunce nesvítí! Citi Bank je třeba schopná volat v sobotu v osm ráno. Pobavil mě i jeden hovor nedávno. Borec mi nabízel investiční produkty pro podnikatele. Když jsem mu řekl, že nemám ani firmu, ani nejsem podnikající fyzická osoba a že nemám zájem, než jsem položil telefon, obořil se na mě: „Hele, ale fyzická osoba snad jste, ne?“ Když jsem si posléze četl hodnocení tohoto čísla, psal tam někdo, že dostal dokonce vynadané, že nepozdravil 🙂 To je nový trend, dřív býval telemarketing alespoň slušný.
Jak otravné hovory řešit? Nezvedat neznámá čísla opravdu není ideální řešení. Dřív jsem ta opakující se dával ručně na blacklist. Už od dob webOSu jsem zkoušel různé rozpoznávací a blokující aplikace, ale až nyní jsem narazil na opravdu dobrou. Jmenuje se příznačně – Můžu to zvednout? Má velmi slušnou databázi hodnocení čísel, která pořád roste, hodně nastavení a hlavně umí rovnou blokovat negativně hodnocená čísla.
Stojí za ní brněnská firma, která čísla analyzuje v dalších 40 zemích světa, a aplikace má další jazykové mutace. Má velmi dobré hodnocení – 4,8/5. Oproti konkurenci má opravdu navrh. Dřív jsem používal aplikaci „Kdo volal“, která ale nebyla tak dobrá a hlavně nefunguje na Androidu 5 a novějším.
Čím víc lidí ji bude používat, tím víc bude obsáhlejší databáze, která nás bude chránit. Věřím, že pro telemarketingová centra není problém měnit telefonní čísla, ale i tak by to byl proti databázi vytvářené statisíci uživateli nerovný boj. Doufám, že něco podobného tuto odpudivou formu propagace a prodeje v budoucnu zcela vyhubí.
Napsat komentář