Často nepíšu na blog politicky zaměřené články, ale tentokrát si jeden neodpustím. Nedávno jsem na Živě četl článek ČSSD spamuje diskuze, to je síla! A uvědomil jsem si, že podobnými věcmi je český Internet v poslední době opravdu zaplacený, už několikrát jsem se setkal v diskusích s příspěvky typu: Podívejte se na [odkaz na odsminus.cz nebo tojesila.cz], to už je opravdu moc!
Moc to opravdu je. Je očividné, že ČSSD si po vajíčkové aféře uvědomila, že mezi uživateli Internetu není zrovna populární, a rozhodla se s tím něco dělat. Ostatně výsledek ve Volbách naNETčisto, kde ČSSD získala jen necelých 13 %, je toho jasným důkazem. PR agentury tedy dostaly za úkol získat Internet. Bohužel jednu věc asi ČSSD a její mediální poradci nevzali v potaz a to že nepopularita ČSSD na Internetu ani tak nepramení z dosavadní pasivity této strany v e-marketingu, ale především z toho, že uživatelé Internetu většinou mají mozek.
Úsměvné jsou i stránky, které mají ČSSD napomoci k získání lidí skrze Internet. Tak například článek o Jiřím Paroubkovi z ODSminus.cz:
Předseda ČSSD pan Jiří Paroubek je vnímán veřejností jako slušný a vzdělaný člověk, který zřejmě zasvětí celý svůj život tak náročné práci, jako je v dnešní době politika. Prosadit program jeho strany a zastávat názory většiny lidí v této zemi je velmi těžké a nadlidské úsilí.Vyžaduje to člověka pevného, nezlomného ve svém postoji a úsilí nepodplatitelného a charakterního. To vše jsou vlastnosti Jiřího Paroubka.
Myslím, že dále není třeba číst. Nejdřív se člověk popadá za břicho, pak se diví a nakonec si říká, proboha dyť to už je skoro kult osobnosti, co si v té straně pěstují. Dosadit do textu místo Paroubka Stalina nebo Gottwalda, byl by to ukázkový text propagandy padesátých let.
Stránky ODSminus.cz jsou v tomto velmi čitelné, ostatně i ODS má něco podobného v CSSDprotivam.cz, ale web To je síla se tváří jako seriózní zpravodajský deník. Cituji jeho zaměření:
Zabýváme se především aktuálním děním našich největších politických stran. Naším cílem je informovat a "lidsky" vysvětlovat čtenářům, co se právě děje v naší politice. Poté se mohou svobodně rozhodnout, koho a proč půjdou volit.
Pod hávem objektivity čtenářům servírují zkreslené a lživé informace především o ODS. Pro jistotu za webem nestojí přímo ČSSD, ale nějaká tajemná firma z Japonska. Každému ale musí být jasné, odkud vítr vane.
ČSSD také začala ofensívu na Facebooku, který se stal místem organizace vajíčkovrhačů, tam má totiž ještě menší popularitu a v různých průzkumech se její preference pohybují hluboko pod 10 %. Ve skupině ČSSD můžete narazit na celou řadu uživatelů, kteří jsou uvědomělí, mají pevný názor a odpovědnost k lidu… eh, chtěl jsem říct k společnosti. Škoda, že i trochu zkušený uživatel internetových sociálních sítí může díky několika znakům rozpoznat, že se jedná o umělé uživatele, které pravděpodobně ovládá nějaký PR pracovník.
Ano, toto je moderní způsob propagace strany, která si prostřednictvím svého předsedy neustále stěžuje na nekalé praktiky svých protivníků.
Napsat komentář