Člověk nevěří vlastním očím, co se v tom našem Kocourkově děje. Kraje dobrovolně odmítají konkurenci na železnici a místo toho uzavírají monopolní smlouvy s Českými dráhami. Všude jinde ve světě si vlády lámou hlavu nad tím, jak se monopolu zbavit nebo ho aspoň omezit, jen u nás proti němu nebojujeme, ale ještě ho vytváříme.
Absolutně to nechápu, konkurence ještě nikdy nikomu neuškodila. Myslím tím z pohledu zákazníků, kterými jsou v tomto případě kraje a cestující. Samozřejmě uškodí monopolní firmě a to na úkor zákazníků.
Opravdu jsem se těšil, že místo v 30 let starých a polorozpadlých vlacích se jednou svezu na Moravu ve vlaku Student Agency. Sen se konat nebude, protože kraje se rozhodly dát Českým drahám jistotu, aby se mohly v klidu věnovat rozvoji. Rozvoji, díky kterému máme i 20 let po pádu komárů třicet let staré vagóny, které jsou podle mně jednou z největších ostud Česka.
Osobně nemám nic proti Českým drahám, je to firma jako každá jiná. Jen státní a neefektivní, ač se to v posledních letech lehce zlepšilo. Kdyby nabídly nejlepší podmínky a vyhrály výběrové řízení, tak neřeknu nic, ale ono ani žádné výběrové řízení nebylo! Nechápu, jak toto nemůže být v ČR protiprávní. Ač nejsem zrovna 100 % EU pozitivní, musí se jí nechat, že ten náš Kocourkov drží v mezích práva vyspělého světa. Doufám, že se všechny ty soukromé železniční společnosti obrátí na evropské soudy a ty to smetou ze stolu. Jinak tu budeme mít dalších 10 let "mírného pokroku v mezích zákona".
P.S. Když čtu odpovědi mozkového trastu Radko Martínka, tak se mi otvírá kudla v kapse.
Napsat komentář