Dnes jsem se dočetl na Internetu, že přes internetové bankovnictví Komerční banky se bylo možné dostat k osobním údajům zhruba 50 tisíc klientů jejich penzijního fondu. Abych pravdu řekl, vůbec mě to nepřekvapilo. Jen to dokonale dokreslilo tu grotesku, kterou internetové bankovnictví KB vždy bylo a je.
Poprvé jsem se s internetbankingem KB utkal asi před deseti lety. Už tenkrát vyžadovali certifikát, který člověk musel nosit na disketě. Neskutečně to otravovalo a pocit bezpečí to vyvolávalo jen zdánlivě, reálně to bezpečnost prakticky nezvyšovalo. V momentě, kdy mi oznámili, že jejich bankovnictví nemůžu používat v ničem jiném než v Internet Exploreru (bylo mi řečeno, že Opera a Firefox jsou prohlížeče pro geeky a normálním lidem stačí IE), jsem v této bance zrušil účet. Bohužel to nebyl konec mých útrap s KB.
U KB totiž měla, a stále má, účet moje máti. Nejprve používala telebanking, ale jak se naučila s počítačem, přešla na internetbanking. Od té doby řeším problémy s KB prakticky neustále. Oni totiž i v roce 2013 vyžadují pro webovou aplikaci Javu! Nejprve pořádně nefungovala s openJDK, tak jsem ručně nainstaloval Javu od Oracle. Jenže to bylo řešení jen dočasné. Po čase máti přestalo bankovnictví opět fungovat, protože Firefox zablokoval plugin Javy kvůli vážným bezpečnostním dírám. Tak jsem opět vyzkoušel openJDK a jeho plugin IcedTeaWeb a ono to fungovalo! Asi před týdnem mi máti volala, že jí internetbanking opět nefunguje. Těžko říct, co tomu bylo, ale po pár dnech to zase začalo fungovat. Máti během toho byla zoufalá, protože měla faktury po splatnosti a za příkaz na pobočce po ní chtěli 40 Kč. Když jsem jí řekl, ať si s tím notebookem zajde na pobočku, ať jí to spraví, když mají tak výtečné IB, odpověděla mi, že už to zkoušela. Zvolili klasickou taktiku hození problému na někoho jiného. Prý za to může Linux, protože s tím jsou vždycky problémy.
Mám bankovní účty u mBank a AirBank a nikdy jsem neměl problémy s přihlášením k jejich internetbankingu. Nemusím se otravovat s tím jejich certifikátem (pocitem menšího bezpečí netrpím), nepotřebuju Javu a přihláším se z jakéhokoliv chytřejšího zařízení. Máti už jsem několikrát řekl, ať změní banku. Zatím odolává a já tak i nadále internetbanking KB proklínám, aby shořel v plamenech pekelných.
Napsat komentář