Jak jsem (ne)nakoupil u zeleného…

Od nákupu mého posledního telefonu uběhly dva roky, což je u mě interval obnovy. Po několika měsících poohlížení se po  náhradě jsem vybral Sony Xperia Z5 Compact, protože to je snad jediný prémiový telefon s Androidem stále v rozumné velikosti. Je to úplná novinka, ale už na konci září jsem si ho mohl vyzkoušet na prodejně v Dánsku a své rozhodnutí si jen upevnil. Po návratu domů jsem si ho objednal na Alza.cz. A to byla chyba.

Alza nejdříve vypadala jako skvělý „deal“. Telefon měli zlevněný o 500 Kč, od kolegy jsem dostal slevový kupón na dalších 500 Kč, k telefonu dávali zdarma hands-free sadu od Sony v původní ceně téměř 2000 Kč. Zařízení neměli na skladě, ale naskladnění odhadovali ještě ten den a doručení do tří dnů. Telefon jsem tedy objednal. Ten den k žádnému naskladnění nedošlo a další dny se jen datum posouvalo na aktuální den. Po několika dnech jsem jim napsal email, co se děje, že telefon už měl být dávno odeslaný a Alza ho stále nemá na skladě, i když ho mají na skladě už i výrazně menší obchody. Dostal jsem odpověď, že od dodavatele dosud nemají potvrzené datum naskladnění. Jinými slovy: původní odhad si vycucali z prstu.

Za několik dní mi od nich došel email, že zboží bude dostupné nejdříve 16.10., tedy za téměř tři týdny po objednání. To bylo po slibených třech dnech solidní vystřízlivění. V tom samém emailu mě také vyzvali k tomu, že mám objednávku zaplatit, stále prý čekají na její zaplacení, což byl totální nesmysl, protože jsem ji platil kartou okamžitě. Když jsem objednávku zkontroloval na jejich webu, zobrazila se jako zaplacená. Navíc tam bylo uvedeno, že je zboží přijímáno na sklad a brzo bude expedováno.Jejich systém tedy dával zcela rozdílné informace.

Naštěstí informace z webu byla blíže realitě a druhý den byl balík odeslán, deset dní po objednávce. Když jsem ho po doručení rozbalil, čekalo na mě další překvapení. Místo Z5 Compactu tam byla Z5. Je to o téměř pět tisíc dražší model a po předchozím jednání Alzy jsem i začal ztrácet morální zábrany nechat si něco, co mi vlastně nepatří, ale asi bych narazil při případné reklamaci a Compact jsem chtěl kvůli rozumné velikosti, kterou Z5 rozhodně nemá.

Jelikož jsem jel na LinuxDays do Prahy, vzal jsem telefon s sebou s tím, že se zastavím na centrále Alzy, aby mi ho vyměnili za Compacta, kterého tam podle jejich webu měli mít skladem. Když jsem tam ale došel, řekli mi, že Z5 Compact je špatně naskladněný a že mi ho nemůžou vyměnit, protože kdyby mi ho teď objednali ze skladu, opět dostanu Z5. Týpek mi tedy vrátil peníze se slovy, že si ho budu muset koupit někde jinde, pokud ho chci hned.

Ještě ten večer jsem ho objednal v Mironetu, hlavně kvůli tomu, že ho měli na skladě v pražské centrále, kde jsem si ho mohl hned vyzvednout. Objednáno v 18:12, připraveno k vyzvednutí v 18:31. Ráno jsem pro něj stavil a opravdu dostal to, co jsem si objednal. U Alzy jsem dlouho nenakupoval, především kvůli tomu, že patří k těm dražším. Myslel jsem si ale, že je to cena za špičkové služby. Po této zkušenosti už vím, že to není vždy pravda.

Advertisements
Jak jsem (ne)nakoupil u zeleného…

2 thoughts on “Jak jsem (ne)nakoupil u zeleného…

  1. Marek napsal:

    Hahaha, musím se zasmát a HÓÓÓÓDNĚ NAHLAS! (když si vzpomenu na svoje patálie s FALZOU pardon Alzou)… Alza u mě skončila už před lety a to z důvodů katastrofálního přístupu k reklamaci monitoru a obecně i PC který mi sestavily, tak asi ze zmetkoidních použitých dílů (pos*kakal se mi i HDD a CD-ROMka, ale hlavně monitor za cca 15 tisíc), který jsem reklamoval myslím tenkrát na 3x a pokaždé ho tam měli cca 30 dní! Byl to profi Dell a byla to asi i moje blbost, že jsem si nezjistil (až dodatečně), že jsem měl kontaktovat Dell, ten by okamžitě naklusal a monitor opravil/vyměnil. To mi v Alze nepověděli, že mám nárok na „extra záruku“ a tahali se o monitor celou dobu (pořád byl prý v pořádku, tak jsem musel vše nafotit foťákem a reklamovat znova a znova – prostě amatéři, kteří tomu nerozumí a to i v servisu, protože kdo má oči, tak mu to muselo být jasné!). Nakonec mi ho vyměnili za jiný kus, který byl naštěstí již v pořádku. Od té doby Alzu NIKDY VÍCE! Teď nakupuji u cézetcéčka, a vždy reklamační řízení bylo v pohodě. Buď vrátili hned peníze, nebo nic zbytečně neprodlužovali. Taky i Mironet a jiné shopy v kterých nakupuji jsou OK.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s