Černý pátek počesku aneb nedám slevu zadarmo

Černý pátek, svátek konzumu, dorazil v posledních letech také do Česka. Vznikl v USA, kde vždycky následuje po Dni díkuvzdání a odstartovává předvánoční prodejní horečku. Slevy na vybrané zboží jsou často takové, že jsou lidé schopní se kvůli nim poslat do dočasné pracovní neschopnosti. U nás to ale obchody pojaly tak nějak počesku.

black-friday-1173374_640

Na Západě jsou černopátkové slevy takové, které jsou opravdu výjimečné a dokáží lidi do obchodu přitáhnout a způsobit davové šílenství (videí je plný Youtube, ale něco podobného můžete zažít na vlastní kůži skoro každé pondělí ráno v Lidlu 🙂 ). Cena je většinou taková, že ji prostě nikde jinde neseženete. Kolegové si takto objednávali myš z britského Amazonu za 1500 Kč, což je výrazně pod hodnotou, za kterou ji můžete koupit u nás nebo kdekoliv jinde po Evropě.

České eshopy ke slevám na Černý pátek ale přistoupily výrazně kreativněji. Sestra kupuje novou televizi, tak jsem trochu prozkoumával trh. Nakonec volba padla na LG 55LH630V. Náhodou jsem si všiml, že byla také jedním z hlavních taháků Černého pátku na Alze. Původní cena 23999 Kč, na Černý pátek jen za 15499 Kč. Sleva jako hrom. No, neberte to. Když se ale podíváte na Heureku, zjistíte, že průměrná cena tohoto modelu se pohybuje kolem nějakých 17 tisíc a za 15499 Kč ji dostanete i u konkurence.

Úžasná sleva tak není nic výjimečného pro Černý pátek. Jako výchozí hodnota se bere úvodní cena, kdy byl model uvedený na trh. Vzhledem k rychlému poklesu cen elektroniky tak dokážou eshopy vykouzlit úžasné slevy i s průměrnými cenami. Všechny eshopy u daného modelu uvádí slevy v řádu desítek procent. Původní cena se ale u jednotlivých eshopů dost liší. Od 21 tisíc až po 30 tisíc, což je cena, díky které dokázal prodejce vykouzlit také největší slevu na trhu – 48 %.

Když si slevy v českých eshopech na Černý pátek očistíte od předchozího propadu cen u daných modelů, zjistíte, že se slevy pohybují někde mezi 0 a 10 %. Takže „výjimečné“ slevy, které prodejce skoro nic nestojí. Ale očividně to funguje, protože daný model Alza beznadějně vyprodala. A asi to holt není nic jiného než vycházení vstříc poptávce. Pozoruji, že hodně lidí se při výběru řídí velikostí slevy. Pokud není alespoň 20 %, nestojí to za koupi. Tak jim prodejci vycházejí vstříc a dopřávají jim slevu u všeho 🙂

Advertisements
Černý pátek počesku aneb nedám slevu zadarmo

2 thoughts on “Černý pátek počesku aneb nedám slevu zadarmo

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s